Work And Travel - FAQ
1. Jak dobrze musimy znać język angielski?
Jednym z głównych celów programu jest doskonalenie języka angielskiego, dlatego wymagana jest znajomość w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się.
2. Jak długo można pracować i przebywać w USA?
Pracować można maksymalnie przez 4 miesiące pomiędzy 25 maja a 25 września, a przez kolejne 30 dni podróżować po USA.
3. Czy można przedłużyć wize J-1?
Wiza J-1 nie może być przedłużona (i niestety jak na razie nie ma odstępstw od tej zasady).
4. Jak wygląda procedura otrzymania wizy i pozwolenia na pracę?
Przed wyjazdem do USA otrzymujemy Twój formularz DS-2019, przesyłany przez amerykańską fundację, który wraz z paszportem, wnioskiem wizowym i opłatą wizową składamy w Twoim imieniu w ambasadzie USA. Po potwierdzeniu uzyskania wizy do Twojego paszportu zostanie wklejona wiza J-1 wraz z dołączonym formularzem DS-2019. Zaraz po przylocie należy zarejestrować się w systemie SEVIS, w porzeciwnym wypadku nasza wiza może zostać anulowana. Rejestracja w SEVIS jest również wymagana do ubiegania sie o Soentów do waszego paszportu zostanie wklejona wiza J-1 wraz z dołączonym formularzem DS-2019. Zaraz po przylocie należy zarejestrować się w systemie SEVIS, w porzeciwnym wypadku nasza wiza może zostać anulowana. Rejestracja w SEVIS jest również wymagana do ubiegania sie o Social Security Card. Aby legalnie pracować w USA należy wystąpić o Social Security Number. W tym celu będąc już w USA należy udać się do jednego z lokalnych biur Social Security Office z paszportem i DS-2019 oraz wypełnić specjalny wniosek - otrzymacie potwierdzenie złożenia wniosku, a właciwy numer zostanie przysłany pocztą na podany przez Was adres. Pracodawca może Was przyjąć do pracy na podstawie dokumentu poświadczającego ubieganie się o numer Social Security.
5. Czy w czasie pobytu w USA uczestnicy są ubezpieczeni?
Tak, w koszt programu wliczone jest kompleksowe ubezpieczenie, ważne w USA na okres pracy, zgodne z wymaganiami Rządu USA, obejmujące koszty leczenia (do 200 000 USD), utratę bagażu, etc. Jeżeli zdecydujecie się pozostać w USA na dodatkowe 30 dni po zakończeniu pracy (należy pamiętać, ze w okresie tych 30 dni nie można legalnie pracować) to należy we własnym zakresie wykupić dodatkowe ubezpieczenie.
6. Do kiedy powinien być ważny paszport?
Paszport musi być ważny przynajmniej 6 miesięcy od planowanej daty powroty z USA. Jeżeli nie macie paszportu lub data ważności upływa wcześniej, należy wyrobić nowy. Radzimy nie odkładać tego na ostatnia chwile, ponieważ w okresie przedwakacyjnym czas oczekiwania może być dość długi.
7. Czy uczestnik programu musi płacić podatki w USA oraz czy może otrzymać ich zwrot?
Tak, we wszystkich stanach z Waszej wypłaty będzie odprowadzony podatek federalny, w większości stanów również podatek stanowy (stawka podatku stanowego rożni się od stanu do stanu), a w niektórych dużych miastach - podatek lokalny. Uczestnicy programu Work and Travel nie podlegają opodatkowaniu z tytułu Medicare oraz Social Security Tax. Po powrocie z USA, na poczatku następnego roku kalendarzowego możecie ubiegać się o zwrot tych podatków. Korzystając z usługi biura FOSTER "Zwrot Podatku - TAX REFUNDS" możecie odzyskać nawet 100 % zapłaconego podatku.
Więcej szczegółów - zwrot podatków
8. Czy wiza J-1 do USA umożliwia wyjazd do Kanady lub Meksyku?
Wyjeżdżając do Meksyku nie potrzebujecie wizy meksykańskiej, to samo dotyczy Kanady jeżeli wyjazd jest w celu turystycznym oraz jesteś posiadaczemi paszportu biometrycznego, aczkolwiek przed wyjazdem prosimy o sprawdzenie aktualnych informacji wizowych na stronie ambasady. Przed wyjazdem poza terytorium USA musisz koniecznie skontaktować sie z fundacją sponosorującą, w celu podstęplowania dokumentu DS-2019 (szczególy znajdziesz w informatorze Participant Handbook, który otrzymasz przed wyjazdem do USA). Pamietaj, aby planować tego typu wyjazdy w czasie ważnosci DS-2019, w przeciwnym wypadku, może okazać się że powrót do USA będzie niemożliwy i trzeba będzie ubiegać się o wize wjazdową.
9. Mam pewną złożoną kwestię, związaną z wyjazdem - do kogo mogę się zgłosić?
W godzinach 11.00 - 19.00 w dni powszednie możesz skontaktować się telefonicznie z biurem FOSTER w Warszawie (tel. 22-331-00-50). Do tych celów służy ponadto adres: [email protected].
Jeśli masz pytania skontaktuj się z naszym biurem.
ul. Grzybowska 2 lok. 15
00-131 Warszawa
Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 11.00-19.00
email: [email protected]
tel. 22 331 00 50 wew. 505
Znajdź nas na Facebook'u KLIK
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: wiadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.